Vi värdesätter din integritet

Vi värdesätter din integritet

Natur & Miljö årsmöte

Under veckans hålls ett webbinarium om den nya Östersjökampanjen och de föreslagna stadgeändringarna presenteras. Årsmötet och annat roligt program ordnas på lördag 20.4.
20 April

Storfinnhovagård, Kimitoön (och online)

Välkommen på Natur och Miljö rf:s årsmöte!

Lördag 20 april på Kimitoön, Storfinnhova gård.

Efter mötet ordnas en guidad naturflykt till Söderlångvik gårds naturskyddsområde.

Program under årsmötet

Lördag 20 april

10 – 13.00 Stadgeenligt årsmöte med kaffe och tilltugg på upprustad ladugårdsvind (mötet hålls även på Teams).

13 – 13.45 Möjlighet till lunchbuffé på mötesplatsen (egen/lokalföreningens bekostnad)

13.45 – 17.00 Utflykt till Söderlångvik gård med guidad naturvandring till Konstsamfundets naturskyddsområde Purunpää (6–7 km att gå, inklusive kaffepaus). Samtransport ordnas (en liten avgift för transport och traktering kan uppbäras).

Transporter och logimöjligheter (bokas av deltagarna själva):

Tågförbindelser: Åbo-Salo, Helsingfors-Salo www.vr.fi

Bussar: Åbo-Dalsbruk, Helsingfors-Dalsbruk www.matkahuolto.fi

Samåkning i begränsad utsträckning kan ordnas från Helsingfors och Åbo / Pargas. Hör i så fall av dig till kansliet om möjligheterna i god tid.

Förbundet har förhandsbokat 12 platser för övernattning i dubbelrum på Storfinnhova, fre-lö. Var och en bokar vid behov senast 14 dagar innan (6.4) med koden ”Natur och Miljös årsmöte” (egen/lokalföreningens kostnad 65 €/natt/person, ta med egen frukost): e-post: info@storfinnhova.com, mobil: 0400 539 238.

Tågresenärer från Österbotten förväntas behöva övernatta lö-sö i Åbo ifall du deltar i naturutflykten.

Tidigare under veckan:

Måndag 15 april kl. 18-19 Webbinarium om den nya Östersjökampanjen

Möt projektledare Rebecca Nygrén för att höra om den nya kampanjen om Östersjön. Webbinariumet hålls på Teams.

Tisdag den 16.4 och torsdag den 18.4 kl. 18.00-19.30

Webbinarium med information om den föreslagna stadgeförändringen med möjlighet till frågor och diskussion. Webbinariumet hålls på Teams.

Anmäl dig till evenemangen här senast 14.4.2024!